twingly statistik

Friday, October 19, 2012

Vilda musen.


Idag blev det heldag på "Grönan", om man gillar att stå i kö och trängas så är de det bästa man kan göra när man åker till Stockholm. Så det gjorde. Fredrik ville så gärna att vi skulle åka den vilda musen, och det hör man ju på namnet att det är en barnkarusell, eller hur!? Och eftersom man köar under tak mestadels av tiden så ser man inte riktigt hela banan. Men sen vet ni, när man sitter där fastspänd i den där lillalilla vagnen som tuffar uppför en inte så liten uppförsbacke. Då. Då är det liksom försent att ändra sig och kliva av.

Jag hade inte åkt den om jag vetat att den är över 20m hög, kommer upp i hastigheten 55km/h och har en G-kraft på tre gånger din egen vikt. 
Det var ren och skär dödsångest i ca 3 minuter. 
Tack Fredrik. Verkligen.

Eftersom vi hade köpt åkband så fick jag ändå tvinga mig till att åka lite andra karuseller med ungarna. Nästa år har jag dock bestämt att vi hyr hela Gröna lund för att slippa köa. Det kostar ändå ungefär lika mycket som att köpa åkband till hela familjen. Vi vann två kilo kexchoklad. Precis vad vi behöver. Och sen vid ca åtta-tiden avslutade vi kvällen med att mata våra barn med lite sockervadd. Vore ju ytterst onödigt att riskera att dom somnar före midnatt ikväll. Visst.

Imorgon hemfärd, vilket innebär nio timmar i bil. Men det gör inget för det ska bli så förbannat skönt att komma hem å parkera röven i solstolen eller fåtöljen och inte göra ett skit. 
Ingen vild mus så långt ögat når.
Sorry Freddan...


Jag är rädd


No comments:

Post a Comment