twingly statistik

Thursday, October 18, 2012

Jellyfish i ögat.


Japp, lagom till galakvällen lyckades Fredrik med bedriften att få en manet i ögat. Och om det är någon som ska lyckas med det så är det Fredrik, han är alltid med där det händer skulle man kunna säga. Är det inte en skridsko i benet så är det en jellyfish i ögat. Så kan det gå.
Blev inte den gröna, fina, nyinköpta, dyra klänningen för mig, då jag helt plötsligt insåg att det putade ut lite här å där i den. Ingen panik nu. Tänktänktänk. Rafsade på mig det närmaste gala jag hade som passade i min väska. En lång grå klänning i skrynklig bomull. Inte gala direkt, men om jag måste välja, pest eller kolera, tjock eller inte tillräckligt uppklädd så blir det de senare. Och man kan säga att jag låg i lä jämfört med många, ryskorna  kom i regelrätta balklänningar och italienskorna som glada laxar i sina snäva paljettklänningar. Sen kom jag som Sveriges representant i en skrynklig bomullsklänning.

 -Heja Sverige!

Men vem bryr sig, egentligen…alla har väl så fullt upp med sig själv. Och det var faktiskt inte min kväll, även om vi respektive faktiskt oxå fick ställa oss upp och ta emot folkets jubel, för att vi stöttar hemifrån. Fin gest från företaget. Fredrik fick pris för Sveriges bästa säljare och fick stolt gå upp på scen för att ta emot sitt pris. En stor glasgrej som jag fortfarande funderar på vart jag ska ställa här hemma. Fredrik vill ju självklart ha den framme, vilket är förståligt, men jag tänker att han kanske kan ha den i bilen så där käckt i vindrutan. Lite såhär-Pamparam! Här kommer jag Sveriges bästa säljare.

Vi får se hur det blir.

Prisutdelningen var väldigt lång. Totalt delades det ut 140 pris. Gäsp.
Men Fredrik var nöjd, och det är huvudsaken. En grej bara. Till huvudrätt var det lamm med bönor. Fredrik gillar inte lamm, och sen undrade han vart pommes:en var någonstans. Ingen visste.

Det var en traumatisk upplevelse för honom.













Men en fantastisk kväll allt som allt. Jag fladdrade dock iväg i min gråa klänning efter prisutdelningen, efter 140 pris blir man lite trött. Fredrik han stannade kvar tills på småtimmarna för att representera lite mera. 

Skål på er.

No comments:

Post a Comment