twingly statistik

Friday, October 19, 2012

Humor enligt vissa.


Ikea.

Det tar en timme och tjugo minuter, enkel väg. På den tiden hann jag bli kissnödig två gånger. Två gånger alltså, på så kort tid. Och de enda ställena som finns att kissa på är ute i det fria, på en parkeringsplats, typ. Och eftersom det är viltstängsel i stort sett hela vägen så får man välja. Antigen kissar man utanför stängslet, där det inte finns tillstymmelse till ett träd eller en buske, utan på sin höjd en liten grästuva. Vilket alltså betyder att alla som åker förbi på E4:an får insyn i hela härligheten, de är det eller så tvingar man Fredrik att svänga in hela ekipaget med släp och allt på en liten grusväg.

Och för att vara extra säker på att ingen ska se, så sätter man sig mellan bilen och släpet och gör det man ska.

Så det gjorde jag. Jag skyndar mig ut ur bilen med toarullen i högsta hugg, samtidigt som jag över axeln meddelar att jag sätter mig bakom bilen å kissar. Har precis hunnit dra ner brallan och lätta på trycket så hörs det- WROOOOOM!
-Hallå, jag sitter här BAKOM å kissar, skriker jag så högt och tydligt jag bara kan. Tänker att Fredrik kanske inte hörde så bra vad jag sa tidigare. Och nu kanske han ska börja backa å trixa med släpet. Det vore inte så bra.

WROOMWROOOMWROOOM!   (…men va in i h-vete…)

Och nu går det upp för mig, att det här är alltså Fredriks uppfattning om ett roligt skämt. Inte så roligt om ni frågar mig där jag sitter med rumpan bar, jeansen i knävecken på grusvägen som gud glömde.
-MEN FÖR H-VETE, SLUTA GASA DE ÄR INTE ROLIGT!!!! Skriker jag medans jag snabbt drar upp brallorna, och innan sista knappen är knäppt har jag med bestämda steg älgat in i bilen igen.

-DETÄRINTEROLIGTFATTARDUDET! OCHOMJAGFÅRCANCERNUAVALLAAVGASERJAGANDATSINSÅÄRDETDITTFEL!

Fredrik bara skrattar, det där var tydligen det roligaste han gjort.
Vi åker vidare till Ikea. Handlar. Kissar inte en enda gång på hemvägen.

Köra bil till IKEA




No comments:

Post a Comment