Vi har nu bytt hotell som planerat, Fredriks företag kom idag så nu är allt gratis. Yeeeyh!  Det nya hotellet är väldigt fint. Vårat rum nu är jättestort jämfört med det gamla, och har två balkonger, vet inte riktigt vad det är bra för men ifall vi blir sura på varann kan vi sitta på varsinn och glo.

I lobbyn sitter ett kort på Fredrik uppsatt på en stor vägg tillsammans med resten av säljarna som är här. Men tydligen var han eller hon som redigerade bilderna fransk, för Fredrik heter numera Frederick, eller så ska det bara vara så. Lite franskt och lite finare.

Jag fick inte vara med på bild och fick alltså inte heller något franskt namn att skryta med.




Nu är det slut på lugn och ro Fredrik har redan varit och köpt sig en stor flaska med sprit. Nu jävlar ska det r.e.p.r.e.s.e.n.t.e.r.a.s. och där med basta. Det här ska bli ett intressant expriment. Sätt ihop några hundra shamposäljande typer med rosa skjorta och rutiga shorts som dricker drinkar på Malta, och se vad som händer. Det är upplagt för jävligt mycket snack och fixiga frippor.

Frederick har kvällen till ära kammat sig i en fräck sidbena.



Vaknar tidigt idag, sätter mig på balkongen och lyssnar till vågskvalp i soluppgången. Det är helt underbart, tills våra” balkong-grannar” vaknar. Som om det inte vore nog irriterande att dom beteer sig som nykära tonåringar fast dom förmodligen närmar sig fyrtio. Det borde vara förbjudet.
Get a room.
..för sen  måste dom tydligen oxå spela gammal 90-tals musik på datorn, skratta alldelens för högt och röka minst tre cigg var femte minut. Va f-n, jag är svensk, låt mig va.  Jag vill ha lugn och ro.
Men nu ska jag väcka fransmannen i sängen där inne och bege mig på frukost. Det blir bacon, för om det är något man aldrig behöver vara rädd att bli utan här så är det bacon. Det finns på allt.


Igår när jag gick förbi frukostbuffén undrade jag precis vem f-n som äter korv och potatismos till frukost. Men sen kom Fredrik med sin tallrik.

Jajjamen.