Vårt hem har invaderats av äckliga små feta bananflugor som svävar omkring överallt, som små gulröda heliumballonger. Vidrigare kan jag inte tänka mig. Dom är ta mej f-n överallt. Öppnar man papperskorgen seglar det upp ett gäng med sina  feta, gulröda, äckliga kroppar. Och sitter man på dass har man ett antal som sitter på spegeln, fönstret, bänken och stirrar ut dig.  -Det är vi som bor  här nu, säger dom.

Jo, det är sant.

Men jag kommer inte låta dom vinna. Har städat som en idiot, skurat, torkat, jagat med dammsugarn och spritat alla ytor jag kan komma åt. Det är så spritat här hemma nu att man blir spritförgiftad bara av att andas in ångorna. Dessutom smällt ungefär tvåhundra stycken med mina bara händer, men det hjälper inte. Dom jävlarna fortsätter bara att komma. Smäll en och få två på köpet. Typ.

Googlar man på bananflugor så får man fram en massa mysig fakta som tex att dom lägger ägg i avloppen, och det spelar ingen roll att man slår ihjäl dom, för de är äggen man måste utrota. Så nu ska dom DÖÖÖÖÖ dom j-vlarna. Det blir  radarspray rakt ner i alla avlopp och sen dödlig cocktail på vinäger, sirap och diskmedel till middag för dom som tagit sig upp ur röret. Smaklig måltid era förbannade parasiter. Hoppas vi aldrig mera ses.


Hade ingen bild som direkt passade, men här kommer ett konstverk  av bananer signerat Agnes.