twingly statistik

Sunday, November 27, 2016

Lördags-fisk och förstoppning

Jag kommer inte ut så ofta.
Mitt liv består mest av jobb- och hemmaliv.
Därför är det lite extra kul när man får ihop en helhelg med sina vänner.
Så rita ett stort kryss i taket för i helgen är det precis vad jag lyckats med.
Japp, ni hörde rätt.
Tre musketörer goes party.
Eller.
Mer som tanter på stan kanske.

I alla fall.
Ny drog i mitt liv.
Tonfisk-tacos.
Det godaste jag ätit. Någonsin.
Vill aldrig mer äta något annat.
Så gott var det.
Men tyvärr så är det inte jättebra att äta tonfisk tydligen.
Ur miljöaspekten.
Vissa arter är tydligen akut utrotningshotade.
Så man måste välja rätt tonfisk.
Jag visste inte ens att det fanns olika sorters tonfiskar.
Har mest sett dom på burk faktiskt.
Visst sa jag att jag inte kommer ut så ofta.

Men.
Om man väljer rätt sort så kan man äta med gott samvete.
Jag vet inte om jag åt rätt sort igår.
För jag hamnade i mat-coma och glömde fråga.
Sen drack vi bubbel.
Det var kul, gott.
Och dyrt.

Så idag känner jag mig lite folkskygg.
Blev tvungen att gömma mig när Jehovas vittnen knackade på.
De var tydligen ute på Söndags-turné.
Inte jätte moget. Att gömma sig alltså.
Jag är medveten om det.
Men kände att det var dålig tajming.
Sen fick jag dåligt samvete, men då hade dom gått sin väg.
Men man kan faktiskt inte hålla på och knacka på hos folk sådär helt oannonserat.
Vi bor ju i Sverige för Guds skull.
Det är inte kulturellt okej.

Men mår ändå ganska bra.
Ska inte klaga.
Lite lurvigt i magen bara.

Och på tal om magar så passade Freja på att bli ordentligt förstoppad igår.
Ägnade en stor del av kvällen åt till att via sms försöka instruera Fredrik i hur man ger lavemang.
Tydligen lyckades jag inte speciellt bra för det slutade med att han åkte in till akuten med henne.
Där bajsade hon en hård pingisboll i rena förskräckelsen.
Sen fick hon lavemang och bajsade lite till.
Och idag verkar bajset aldrig ta slut.
Hon är redan inne på sin fjärde bajsblöja.
Så nu är problemet löst.
Kan man säga.

Man kan också säga att större delen av familjen hade en helkväll igår.
På lite olika sätt.
Jag var hemma vid 02.00.

Och Freja hon kom hem vid 04.00 hon.



Jag är pank nu 💸💸💸
Jag fick egentligen inte lägga ut den här bilden, för nån klagade på dubbelhaka. Men jag håller inte med.
Man ser ju klart och tydligt att det bara är jag som har dubbelhaka på den här bilden.

Tonfisk-tacos förstår mig 💖


No comments:

Post a Comment