twingly statistik

Thursday, November 17, 2016

Cinderella-la-la perfect

Jag är verkligen den mest o-allergiska person ni nånsin kommer möta.
På riktigt alltså
Jag menar allvar.
Jag har aldrig reagerat på något.
Inte mat. Inte smink.
Inte djur och natur.
Ingenting.
Tills nu.

Såhär hände det i alla fall.
Eftersom jag verkat  ha hamnat lite i en ålderskris nu så köpte jag en dyr hudcreme.
Ja, jag vet. Men det är lätt att lura mig nu.
För jag fyller 45 om några månader.
Och det var en sån där Askungen-creme, som lovade direkt uppstramande effekt.
Så jag beställde den. Det gjorde jag faktiskt.
Och jag ångrar mig nu.
För nu är jag fattig också.
Och jag har inte Askungen-hy.

Vad hände då ? Jo.
Efter några timmar började huden på halsen klia.
Och då menar jag k.l.i.a. Jättemycket.
Sen blev det rött och stickigt.
Och sen när utslagen började levla upp mot käken och ansiktet kände jag att jag kanske ändå skulle söka jouren. Fast jag kände mig inte speciellt akut sjuk. Mer än att det kliade.

Och jag vill inte ta upp dyrbar tid från folk som faktiskt är akut sjuka.
Men jag åkte. För jag höll på klia ihjäl mig.
Och vet ni, jag har aldrig fått hjälp så snabbt i hela mitt liv.
Direkt in på akutrummet och laddades med kortison och antihistamin.
Sen fick jag sitta där i en timme.

Vänta.
Vänta.
Vänta.

Men i alla fall efter en timme kom doktorn.
Och doktorn han kliade sig i huvudet eftersom det inte gett med sig på en timme.
Jag var fortfarande röd. Och kli-ig.
Detta fast jag är den mest o-allergiska människan.
Och jag sa det åt honom.
Då kliade han sig i huvudet igen.
Och sen blev det mera antihistamin.
Och så sitta där en och en halv timme till. För observation.
Men det var inte så många som tittade på mig speciellt mycket.

Sen fick jag åka hem.

I alla fall.
Medans jag satt där postade jag mina utslag på Facebook.
För jag hade tråkigt.
Och det blev lite folkstorm kring mina utslag.
Tydligen blev folk intresserade.
Och det är ju kul.

Eller, folkstorm och folkstorm, jag vet inte...
Räknas 39 kommentarer som folkstorm ?

Sen har natten inte varit den bästa.
För er som undrar alltså.
Jag och mina utslag har sovit sådär.
Jag har haft en blöt tvättlapp på halsen hela natten.
Väldigt sexigt.

Men idag är det bättre.
Halsen är mer som en skrynklig ödlehals idag.
Och det är en ju förbättring.
Fast egentligen var de det jag ville bli av med från början.

Så. Ja.
Jag kommer inte köpa den cremen igen.



Bättre idag.



2,5 timmars häng på jourcentralen.


Aj.

Nej.Nej.

No comments:

Post a Comment