twingly statistik

Sunday, December 11, 2016

Rimmar illa.

Aaaaaaaaasssså ååååååååååhh...
Som vanligt ligger jag i o-fas med julklappsinköpen.
Det har blivit lite av en dålig tradition kan man säga.
Precis som det är tradition att sitta och slå in fyrtioelva paket natten mot den 24:e.
Vilket känns onödigt. För dom ska ändå öppnas nån timme senare.
Dessutom är jag lite pank.
Så där har ni tre ord som rimmar illa.

Jul.
O-fas.
Pank.

Men det löser sig, lönen kommer den 23:e
Så det blir till å tomta runt på stan då.
Jag och alla andra oplanerade idioter.
Tipp tapp vad mysigt det är med jul.

Men Agnes verkar vara i fas för hon köpte en tidig julklapp till mig.
Tydligen har jag skött mig bra på sista tiden.
Och det var ju kul.
Hon köpte ett tomtetåg, som hon egentligen ville ha själv.
Så det var snällt.

Senare den dagen använde hon tåget i utpressningssyfte.
Hon krävde att jag skulle köpa en dyr tidning åt henne.
Ni vet en sån där det följer med nån plastig leksak i.
Och egentligen vill de bara ha leksaken.
Som är helt värdelös.
Och jag har aldrig varit med om att dom faktiskt läst tidningen.

-Mamma du s.k.a köpa den åt mig !
-För jag köpte faktiskt ett tåg till dig!

Ok. Jo det var jättesnällt.
Men jag trodde liksom att det var en present ?
Och om jag inte kommer ihåg fel så var det min hundralapp från början ?

I alla fall hon fick den där svindyra tidningen.
För jag kände mig lite svag just då.
Och hon nosade sig till det.
Att jag kände mig svag alltså.
Det är en talang dom har mina barn.

I alla fall.
Det följde med ett par gröna plastöron som man tydligen inte kunde leva utan.
Dom var helt värdelösa.
Ramlade av innan man ens hade satt dom på örat.
Men det visste jag redan.

Sen försöker jag komma bort från det här att det ska vara så mycket julklappar.
Men det är svårt.
Kvantitet är  tydligen fortfarande viktigt.
Ok, inte för Freja kanske.
Hon är ju liten ännu.
Så henne ska jag försöka att inte förstöra.
Julia hon önskar sig inte så mycket säger hon.
Förutom pengar.

Och ja Agnes hon är fortfarande i fasen då det ska vara många paket.
Så. Min plan är att systematiskt minska paketantalet med några per år.
Så märker dom inte.
Jo.

Ha, ha.
Nu ljuger jag så jag tror på mig själv.
Jag.kommer.aldrig.komma.undan.med.det.

Och det blir inte bättre av att min magkatarr verkar ha högsäsong just nu.
Det är magont när jag äter.
Och magont när jag inte äter.
Sen involverar det även en hel del luft i systemet.
Så kan man kalla det.
Med finare ord.
Omeprazol är min bästa kompis.

Jag fascineras av hur mycket luft det faktiskt ryms i systemet.
Sjukt mycket. Jag råkar veta det.
Bäst att låna en fis-pip på jobbet.
Det finns faktiskt sådana.
På riktigt.
Man tror att det är ett skämt.
Men det är på riktigt.
Och det rimmar.
Fis.pip.
Eller vänta..nä det gör det inte.

Men här kommer ett annat rim:
Mamma är ingen bank.
Hon är däremot ganska pank.
Sen kom jag inte på nåt mer.

God jul !


Tur hon är söt.


No comments:

Post a Comment