twingly statistik

Wednesday, October 26, 2016

Duktig mamma del 2

Måste erkänna en grej.
Jag tycker inte att det är så värst kul att leka.
Är jag en dålig mamma då ?
Det är bara det att det är så tråkigt.
Tror jag växt ifrån de där faktiskt.

Och Frejsan är inne i en extrem lekperiod nu.
-Leka mamma! säger hon och då är det liksom bara att ställa upp.
För hon ger sig inte och hon går inte att avleda.
Ibland kan det fungera att muta med glass, men hon hade redan ätit 700 glassar igår så jag kände lite  att det fick räcka. Och sen var glassarna ändå slut.

I alla fall. Hon bara fortsatte:
 -Lekamammalekamammalekamammalekamammalekamamma...
Som en liten duracell kanin med Kalle Anka röst. Så till slut hade jag inget val.
Sa jag att glassen va slut ?

Så vi lekte. För duktiga mammor leker med sina barn.
Tror jag. Eller i alla fall låtsas folk som det.

Leken bestod i alla fall av att hon hämtade olika leksaker ur sin låda.
Sen borrade hon i dom med sin leksaks-borrmaskin, la dom på mitt huvud och sa:
-Äta Mamma!

Jag förstod inte riktigt vad den egentligen gick ut på men jag gjorde som hon sa.
I en tvåårings hjärna kanske den leken är logisk på nåt sätt.
Jag vet inte riktigt.

Men det var inte jättekul. Det var det inte.


Borra & äta-leken. Den är ny.

No comments:

Post a Comment