twingly statistik

Thursday, October 13, 2016

Beslutsångest

Vi bytte köksluckor i våras.
Och det är lite så här det ligger till...att det inte alltid går jättefort med saker och ting här hemma. Jag skyller inte på någon speciell det är bara så det är. Planering har inte varit vår starka sida. Eller vi har en bra tanke från början. Men sen händer det nåt. Eller mer som att det inte händer något alls. Och vi har inte handtag på luckorna ännu. För vi har haft svårt att bestämma vilka vi vill ha.

Men i alla fall, när vi väl bestämt oss så hade just de handtagen utgått på Ikea. Förbannat.

Så.
Då blev det till å fundera lite till.
Sen hittade vi ett par fina som var för dyra.
Då blev det jobbigt för min lilla hjärna för jag ville ändå ha dom.
Men man kan inte betala över fyratusen kronor för kökshandtag.
I alla fall inte om man lever på en fattig sköterskelön.
Så.
Jag tänkte lite till.
I tre månader tänkte jag.

Och nu har vi äntligen bestämt oss, eller jag har bestämt för Fredrik ledsnade på att jag aldrig kunde bestämma mig. Så jag fick fria tyglar. Och vi är ganska leds på att dra ut alla lådorna för att komma åt besticken i översta lådan. Vi öppnar alltså alla lådor nerifrån och upp, för att komma åt gafflar och knivar. För vi har besticken i översta lådan, och om man inte har handtag så måste man dra ut nedersta lådan först för där kommer man åt i underkant, sen fortsätter man med den näst nedersta och sen den nästnäst nedersta...

Ja, ni kanske fattar.
Vi har 5 lådor.
Man blir lite galen.

Men i alla fall, vi börjar ändå bli ganska bra på det där, för vi har ju gjort det i cirka tre månader nu.
Sen har vi skyddsplasten kvar på luckorna för snickarn tyckte vi skulle ha den på tills han skruvade på handtagen. Och vi gör som han säger. Och vi har ju som sagt inga handtag ännu. Så plasten har också suttit i tre månader nu. Eller ja den sitter lite sådär för den är ganska kul att dra i tycker Freja.  Så den sitter fast lite här och där.
Fladdrar lite i hörnen.
Det är fint.

Anyway, det ska bli ganska skönt med handtag. 
Måste bara ringa snickarn. Det kan ta ett tag.
Men jag känner ändå att det kan hända snart.
Vi är på gång.

Kan till och med hända att vi hinner få på vinterdäcken i tid i år.
Eller vänta.
Jag kan inte lova.

Tar tillbak det där sista.


Finn fem fel.

No comments:

Post a Comment