twingly statistik

Saturday, October 15, 2016

Winter is coming...

...och sen efter vintern kommer sommar´n och med den beach 2017.

Och det verkar som att det kommer gå lite dåligt med det där.
Beach 2017 alltså. 
Varför är jag inte förvånad ?

Jag började för några veckor sedan med att sluta med socker.
Och det gick ju bra ett tag.
Men nu har jag slutat med att börja med det.

Drabbades nämligen av ett återfall och fullkomligt tryckte i mig.
Lite som en labrador i ett skafferi.
Jag åt allt jag kom över.
Det var punchrullar till frukost och jelly-beans till lunch.
Och gott var det.
Sen kom Fredrik hem med fika och smörgåstårta.
Ja ni förstår.
Det gick lite åt helvete.

Så nu är det tillbaka på ruta ett.
Så kan man säga att det är.
Och jag ooorkar inte.
Men jag måste.

Träning är det också lite dåligt med.
Men det är ju inget nytt.
Och det här är ingen träningsblogg.
Som ni kanske förstår.
För det skulle inte vara en speciellt bra träningsblogg.

Men i alla fall.
Jag tänkte ändå berätta att jag kan stå på huvudet nu.
Jag blev själv ganska förvånad över att jag lyckades med det.
Utan stöd och allt. 

Man ser rolig ut när man står på huvudet.
För tyngdlagen gör liksom att rumpan ramlar ner
Eller upp, beror lite på hur man ser på det. 
Och brösten hamnar under hakan.
Och kinderna trycks upp.
Så det är inte smickrande på nåt sätt.
Men ungarna tycker det är kul när jag gör det.
Speciellt Freja, hon gillar att hänga på mina ben när jag står där och vinglar.
Då håller jag på att bryta ryggen litegrann.

Men det är det enda jag tycker är roligt nu.
Att stå på huvudet alltså.
Så jag ska försöka utveckla den träningsformen.

Vi får se hur det går.


Inte. bryta. ryggen.

No comments:

Post a Comment