twingly statistik

Friday, May 6, 2016

What is dead can not die

Jag gillar naturen. Mest på sommaren ska tilläggas. Men blommor det gillar jag alltid.
Dessvärre verkar jag inte ha begåvats med förmågan att ta hand om dom så värst bra.

Har EN utelåda på altanen. Skulle kunna ha fler men man får inse sina begränsningar.
Köpte fina vita penseér för nån dag sedan och planterade i lådan. Sen hände det något.



Altanhäng


När vi flyttade in i huset för 8 år sedan gjorde jag ett tappert försök med rabatten som de tidigare husägarna kärleksfullt planterat, hur det gick ? Läs här .

Garderobsblommor är dom blommor jag lyckas hålla vid liv. I övrigt är det annars lika med en dödsdom att flytta in hos mig. Om man är en växt.

Efter incidenten med penseérne kände jag lite att nu får det vara nog.
Så tog ett steg närmare pensionärslivet och köpte mig några fina plastblommor.
...eller vänta är det då man ska få gröna fingrar?







No comments:

Post a Comment