twingly statistik

Friday, May 20, 2016

Skavsår

Fredrik har bestämt att han ska börja med att hitta sommarformen.

Hello beach 2016.

Han går som vanligt hårt ut. Börjar med att cykla 5 mil. 

Vad händer. Jo det ska jag berätta för den som är intresserad. 
Trots den jävligt dyra cykeldräkten med vaddering under röven så får hans skavsår.
I ljumsken, typ. Eller lite mer i rumpljumsken. Om man kan kalla det så.

Men det här är liksom ingen skräll.  
Det. hade. jag. redan. räknat. ut. 
För såhär blir det alltid.
Han tar liksom i lite för hårt, istället för att trappa upp i lagom tempo.
Jag vet inte när han kommer förstå att det INTE är rätt väg att gå.
Aldrig är en kvalificerad gissning. 

Men för att återgå till ämnet. Det där lillalilla pytte skavsåret har hållit hans hjärna sysselsatt i flera dagar nu. Han har funderat på om det är bäst att smörja med salva eller ha ett litet plåster på. Ska man lufta..och hur ofta ? Hur ska man tvätta ? Skölja med vatten eller med tvål...eller vänta nu ska man pudra med babypuder efter man tvättat ?

And so it goes on...

För er som inte vet så jobbar jag som sjuksköterska på en akutvårdsavdelning med mestadels kirurgplatser. Så. Inte alltför sällan innebär det att lägga om sår. Sår som inte alltid bara är små skavsår. Jag har lagt om trycksår som är så djupa att man ser ner till skelettet. Jag har stått och tittat ner magar där operationssåret spruckit upp och man tittar rakt ner i ett stort hål. Typ .
(ok jag överdriver, men bara lite...).

Så. Ursäkta mig om jag tycker att det där lilla skavet är en piss i Misisippi och en fis i rymden.

Skavet satte i vilket fall stopp för fortsatta cykelplaner. Men under tiden kan man till exempel backträna med Luleå Hockeys damlag, och jag vågar nog ändå påstå att dom är rätt vältränade.
Det kan man väl inte direkt påstå att Fredrik är i dagsläget. 

Hur gick med backträningen då ?

Muskelbristning.
Det var så det gick med det.


Tidigare inlägg om cykling här.


No comments:

Post a Comment