twingly statistik

Tuesday, May 10, 2016

Övningskörning

Jag har välsignats med tre underbara barn, alla med olika personligheter. Funderar ibland på vad det kommer bli av dom när de blir stora. Vad kommer dom jobba med ?

14-åringen i familjen har alltid varit lite av en drömmare, klottrar blocken fulla med krumelurer på lektionerna. Inte populärt hos alla lärare, Men. Hon säger att det hjälper henne att koncentrera sig. Oklart på vad, men hoppas att det är på vad läraren säger. När hon var liten ville hon bli "korverska" och göra korv men det får man inte säga högt för då blir det pinsamt.
Nu älskar hon musik, målar underbara akvareller och dansar balett.

En estet, det är hennes grej.

Agnes är en bestämd dam. Vill bli kirurg eller arkitekt. Och det låter ju lovande. På fritiden har hon provat de mesta som tex fotboll, hockey, cheerleading, scouterna, dans, ridning och simning....och nu har de tydligen börjat med teater på skolan. Agnes ska vara en växt. Eller faktiskt ett frö först.

Då går det till lite såhär enligt Agnes: Man ligger ihopkrupen på scenen och försöker se lite oval ut. Som ett frö. Sen kan man kan man ju sträcka upp nått litet finger och skruva upp en liten arm, så det ser ut som att fröet växer. Och sen när man har hållit på så ett tag så dör man.
Då blir det liksom som att spola baklänges det man gjorde innan.

Kan vara en ny karriär. Inte vet jag.

Freja är liten och söt och charmar skiten ur de flesta. Lite för tidigt att gissa.
Men hon är den mest ordningsamma av alla tre. Är det nå´ felrull på mattan så rättar hon till det, och om någon annan av barnen lämnat en låda eller skåpdörr på vid gavel så stänger hon.
Hon torkar upp om hon spillt.

Tänk att jag "övningskörde" två barn innan jag kom på hur man skulle göra för att få dem å städa upp efter sig. Fråga mig inte hur jag gjorde bara.


Pippi på akvarell



No comments:

Post a Comment