twingly statistik

Tuesday, May 10, 2016

Närminne

På vintern är det kallt. Man behöver motorvärmare om man inte vill frysa arslet av sig är man sätter sig i bilen på väg hem från jobbet. Vi har motorvärmar-stolpar på jobbet.
Dom är fint numrerade. Så att man sen, från datorn, kan ställa in så att just din stolpe startar
på en viss tid. Lämpligtvis ca 1 timme innan du åker hem. Varmt och skönt för lilla rumpan.

Problemet är bara att man oftast inte står vid samma stolpe varje dag, då måste man alltså komma ihåg vad det var för nummer på dagens stolpe. Det låter som en inte allt för svår uppgift.

Eller ?

Men oftast har jag glömt den där siffran i samma stund jag kliver innanför dörren på jobbet.
Lite som en guldfisk, så då kom jag på den smarta den att fota stolpen jag parkerat vid.
Lysande.

Min mobil fullkomligt svämmar över av bilder på olika motorvärmar-stolpar i vintrig miljö.

Här kommer en gåta:
-Hur många gånger på hela vintern tror ni jag kom ihåg att starta den där jävla stolpen i tid?!










Några av stolpskotten vintern 2015/2016




No comments:

Post a Comment