twingly statistik

Friday, February 10, 2017

Kära Hockey-Sverige !

Jag är ingen hockey-expert och det här kanske är hemskt politiskt inkorrekt av mig.
Men jag känner att jag får lite mun-diarre.

Såhär va.
Nuvarande förbundskaptenen för damkronorna har tidigare klagat på att vissa lag i SDHL har för många utländska spelare ?!
Det där kan man ju tycka vad man vill om, men så har han sagt.
Jag tänkte försöka vara neutral.
För jag är inte jätteinsatt.

Men.
I alla fall.
Nu tillsätter han en ny assisterande förbundskapten.
Och han kommer från Kanada.
I och för sig var inte geografi mitt bästa ämne i skolan.
Men rätta mig om jag har fel.
För sist jag kollade var Kanada ett annat land.

Men han är säkert jätteduktig.
Det tvivlar jag inte alls på.
Det kanske bara gäller spelarna.
De där med utlanderiet.
Eller så har han ändrat åsikt.
Så kan det vara.
Kanske.

Och sen så ska tydligen hans fru ta plats i damkronorna.
Assisterande förbundskaptenens fru alltså.
Inte Leifs fru.
Hon tackade nej redan förra säsongen.

Sen kan jag inte låta bli att tänka att det skulle kunna skapa lite problem på hemmaplan.
Men jag antar att dom är tillräckligt mogna för att hantera det där. Men ändå.
Kan inte låta bli att skena lite i tanken om det skulle vart jag och Fredrik.

-Ääääälskling, inga fler indianpassningar nu...du måste åka mer skridskor har jag ju sagt...och jobba pucken djupt..kom igen nu för heeeeelvete...

Och då min vänner ska jag tala om att så fort slutsignalen ljudit så skulle jag indian-passa pucken jäääääävligt djupt nånstans. Så det är en himla tur att jag inte är så bra på hockey.

För det hade aldrig funkat.




Dääänmark och Sverige


No comments:

Post a Comment