twingly statistik

Thursday, March 2, 2017

Ett.komma.sex

Det går inte fort.
Men ganska långsamt.

På tre veckor hade jag faktiskt förväntat mig lite mer.
Lite mer än 1,6 kg.
För det är det som hänt på 1300kcal/dag.
Och jag har faktiskt varit ganska duktig.
Med några undantag.

Som på kick offen med jobbet.
Jag försökte vara ståndaktig. 
Det gjorde jag verkligen.
Ett tag.
Men dom hade en mjukglass-maskin.
Och en popcorn maskin.
-Hallå liksom!

Och en gång r.å.k.a.d.e jag äta upp Julias chokladkaka.
Som jag av en slump hittade i hennes rum.
Men annars så.
Tycker jag nog ändå att det går bra.
Just det idag åt jag en halv semla till frukost.
Men det var ett misstag.
Jag ångrade mig direkt.
Och den var halv, visst sa jag det.

Men till mitt försvar.
Så är inte 1300 kcal/dag så värst mycket.
Räcker mest till kyckling och ägg.
Och jag har nog ätit årsförbrukningen redan.
Men vem räknar?!
Och faktiskt.
Såhär duktig har jag inte varit på flera år.
Så -JA, jag är liiite besviken på dom där 1,6 kilona.

Men i alla fall.
Det var som att universum hörde mitt klagomål.
Om viktminskningen.
Så nån högre makt skickade magsjukan till vår familj.
Så nu har vi i tur och ordning spytt ner mattor och sängar här hemma.
Det är ganska jobbigt.
För precis när man tror att det är över.
Och man har tvättat varvet runt med sängkläder, mattor och handdukar.
Man har spritat toaletter så man fått promillehalt i blodet.
Och man har vädrat, dammsugit och skurat.
Och svurit.
Och spritat sina händer till förbannelse.
Ja då är det nån ny jävel som börjar.
Vi är inne på tredje varvet nu.
Och vi är fem i familjen.
Say no more.

Så nu försöker jag tänka positivt.
Att jag ändå får vara lite tacksam över kyckling och ägg.
För jag börjar bli less på blåbärssoppa nu.
Och tacksam för de där 1,6 kilona.
(Om jag har tur kanske jag går ner ytterligare 1,6 till sommaren, wihooo beach-2017).

Men i alla fall.
Man får också vara tacksam över att man kan släppa en fis utan att skita ner sig.



Inte. kul.

Sjukstuga.


Räknas inte...

Majs, räknas som grönsaker?


No comments:

Post a Comment