twingly statistik

Monday, February 6, 2017

Inte.roligt.

Jaha.
Då provar vi nåt annat.
Eftersom det inte verkar lösa sig av sig själv.
Jag har därför gått med i viktklubb.
Taa-daaa!

Där räknar man kalorier.
I syfte att gå ner i vikt.
Som ni kanske förstod.
Man fick skriva in längd, vikt och midjemått.
Sen räknade datorn ut hur låg tid de skulle ta.
Rent teoretiskt skulle jag klara det till mitten av Juni.
Lät ju för jävla bra om ni frågar mig.
Bara 4 månader till av sockerabstinens och kaloriräkning.

Men vet ni hur förbannat tråkigt det är att räkna kalorier?!
Det är så tråkigt att jag vill grina.
Och skrika.
Helst på samman gång.
Inte.roligt som Freja 2 år skulle sagt.

Och idag när klockan var 14.00 hade jag redan förbrukat mer än 2/3 av mitt dagsbehov.
Och jag var fortfarande jätte.jätte.hungrig.
För jag hade inte ätit så värst mycket.
Tyckte jag.

Men i alla fall.
Jag hade 486 kcal kvar.
Det skulle nästan räckt till en Big Mac.
Eller till en Marabou chokladkaka.
Nästan.
Men som alla vet.
Nära skjuter ingen har-jävel.

Så jag stod emot.
Det gjorde jag.
Men bara för att det vore trist att misslyckas redan första dan.
Och nu är klockan 20.00.
Och det enda jag tänkt på hela dan är mat.
Och jag har 70 kcal kvar.
Det räcker till ett äpple.

Vad är väl en chokladkaka när man kan äta ett äpple.
Det kommer gå bra det här.

Midjemått.
Gammal bild.

No comments:

Post a Comment