twingly statistik

Thursday, November 1, 2012

Ordbajsar.

Jag har ju haft två tentor i veckan och det har väl kanske inte gått som planerat skulle man kunna säga. I måndags tentade jag av inget mindre än; farmakologi, läkemedelsräkning, syra-basbalans, njurar, smärtfysiologi och vätskebalans. Summerar här nedan hur det kändes veckan innan tentan:

#Det.är.mycket.nu#

Det var svårt. Och mycket. Jäääävligt mycket. Inte gör det saken lättare att läraren inte bara pratar medicinska termer, utan också engelska. Med indisk brytning. Grattis. Det är hans fel.
Jag är en dålig förlorare så måste ju skylla på någon, det är så det funkar. Lärarens fel alltså.

Kan kanske med lite tur klara mig på ett hårstrå, men tror dessvärre att det kan bli en liten omtenta på njurar och farmakologi. Gick inte att ordbajsa på de ämnena tyvärr.

De gick det däremot att göra på den vi skrev idag. Omvårdnad. Men det är inte säkert att det hjälper mig så mycket. Ordbajseriet alltså, bara hoppas på att respektive lärare har en generös dag när de rättar mina tentor.

Summerar här nedan känslan när jag läser igenom tentafrågorna idag:

#fan#

Här kommer förresten en fråga från tentan; Vad heter cirkeldiagram på engelska ? Men ursäkta mig har jag missat nått? Det var väl inte statistiska centralbyrån jag skulle jobba på sen..?

Det tar ca: tre veckor för lärarna att rätta tentorna, tills dess får jag leva i ovisshet. Men vi ses förmodligen snart i en tentasal nära dig. Närmare bestämt den 18:e December. God-jul.

Lite bilder från utbildningen:












Ja. Det är en lösrumpa. Det är sånt vi pysslar med på dagarna.

No comments:

Post a Comment