twingly statistik

Sunday, November 11, 2012

Inget för blyga.

Stick-labb hela dan i fredags, injektioner. Subcutant, då man sticker in i fettet, och sen intramuskulärt vilket betyder att man sticker genom fettet in i muskeln. Övade först på skumgummi och sen på rump-atrapper. Sen var det dags för att sticka skarpt på kompisarna. Två stick. Att hålla i en supervass nål och veta att man ska sticka in den i någon annan har en aning pulshöjande effekt, jag lovar. Det gäller att vara stadig på hand och inte skaka loss allt för mycket, då blir det inte bra.

Men först hänga ut min uttänjda tvåbarnsmage för att få ett stick rakt in i fettet, och sen ner med brallan för att få ett stick i rumpan. Detta i ett klassrum med elva andra studenter och två lärare, så att vara blyg var inte ett alternativ. Valde dock skylande kläder med omsorg och övervägde dubbla trosor. Men det gick bra, kicken att sedan få sticka själv och klara av det övervägde allt det jobbiga.

Och äntligen börjar jag känna mig lite som en riktig sjuksköterska.


Sen blev det bowling med klassen. Upptäckte en ny sida hos mig själv, jag suger på bowling. Förrutom det så var det kul att träffas utanför skolan. Drack drinkar, åt god mat och gjorde mitt bästa för att dansa loss till musik jag aldrig hört.

Här kommer lite bilder från kvällen:





Imorgon dags för nya utmaningar då min första längre praktik på vårdcentral startar. Bring it.


No comments:

Post a Comment