twingly statistik

Saturday, March 18, 2017

Sicko

Hej allihopa ville bara berätta en grej som inte är så rolig.
Vet ni vad det är?!
-Halsfluss.
Åsså en till grej som inte heller är så roligt.
Jag tänker berätta det också.
-Virus.
Så jävla dålig kombo om ni frågar mig.

På vårdcentralen tyckte dom inte att jag såg så sjuk ut.
Nähä.
Men min ena halsmandel ser inte jättebra ut.
Den är prickig.
Och röd.
Och stor.
Och det blir värre.
Och jag är ganska säker på att jag inte skulle överleva utan Ipren och Alvedon.

Men den där topsen dom stoppade i halsen visade negativt på streptokocker.
Och om man nån gång ska vara glad åt streptokocker så skulle det kunna vara nu.
För då hade man kunnat få antibiotika.
Och då skulle det gå över lite fortare.
Men det är meningslöst nu.
Skulle vara lite som att vattna när det regnar.
Eller kanske mer som att slicka på en lyktstolpe i smällkalla vintern.
Man vet att det inte kommer fungerar.
Men man vill ändå prova.

Och crp var bara 13.
Vilket är som en piss i missisippi.
Eller en fis i en bubbelpool.
Obetydligt.

Så ja, nu ligger jag här hemma och väntar på att det ska gå över.
Och tycker synd om mig sjäv.
Buhuu.

Och egentligen vill jag lägga upp en bild på min stackars halsmandel.
Så att ni förstår hur förbannat ont jag har.
Men det skulle vara äckligt.
Så jag gör inte det.
Ni kan tacka mig sen.

Men så hittade jag en godispåse i köket och blev lite glad.
Men sen kom jag på att jag inte sväljer så bra nu.
Och Fredrik hade inte köpt en enda choklad-godis.
Inte.en.enda.
Det är ju helt sjukt.
Hur kan man göra så ?







No comments:

Post a Comment