twingly statistik

Friday, August 12, 2016

Sock-memory för helvete !

Jag vet inte om ni är jätteintresserade, men i alla fall.

Det har blivit så att det fallit på min lott att ansvara för tvätten här i familjen.
Jag förstår inte riktigt varför egentligen, det bara blev så.
Och vi är fem i familjen. Så. Det är i stort sett det enda jag gör på min lediga tid.
Jag brukar börja med att samla ihop tvätten från diverse olika ställen.
Sen lägger jag den i tvättkorgen och bär ner till tvättstugan.
Antecknar ni ?

Sorterar.
Tvättar.
Torktumlar.
Hänger tvätt.
Viker tvätt.
Bär upp tvätt.
Börjar om.

Det har ju varit sommar. Och jag hade sparat sock-högen sen i våras.
Jo det är sant, jag hade det. För vi använder inte jättemycket sockar på sommaren.
Jag tänkte att nån magisk natt kanske dom parar ihop sig själv.
Bibbidi-babbedi (fucking) doo.

I alla fall. Det var ganska många.
Sockar alltså.
Och Fredrik har nästan bara svarta sockar.
Och då tänker ni men å vad lätt.
Men nej. Dom är svarta. Men ändå olika.

Olika längder.
Olika långa muddar där upptill.
Lite olika småsmå tryck.
Lite olika svarta färger.
Lite olika material.

Man blir förvånad över hur många olika varianter av svarta sockar det faktiskt finns.
Och det är inte min favorit sysselsättning det där.
Så jag försökte muta ungarna.

-Å, vad kul ni kan spela sock-memory.
...
-Ni får pengar.
...

Ingen var intresserad. Jag fick göra det själv.
Och jag blev nästan galen.
Det blev jag faktiskt.

Det har vid något enstaka tillfälle hänt att jag lagt alla svarta sockar i en hög i Fredriks låda.
Utan att para ihop en enda.
Ja jag vet. Badass.

Men då blir han galen istället.


I fucking hate sock-memory

No comments:

Post a Comment