twingly statistik

Monday, August 8, 2016

Saker som hände på semestern

Vi har varit på Mallis.

Det var bra.
Det mesta.
Det är några saker jag kommer ihåg lite mer.

Som till exempel att mina favorit bikinitrosor tydligen hade ett parti med väldigt tunt tyg där bak.
Inget jag märkt själv, men Fredrik informerade mig på kvällen.

Fredrik:
-Jo du, det var nästan som att dina bikinitrosor var lite genomskinliga där bak idag..
Jag:
-???

Fredrik tyckte inte det var så farligt.
Jag höll inte med. Inte alls.

Det är sådan information man vill ha omgående. Tror inte folk var jätteintresserade av att kolla in skåran mellan mina skinkor medan jag jagade Freja runt poolen. Och jag var inte så intresserad av att visa upp den heller. Så jag slängde dom. Bikinitrosorna. Det var en sorgens dag, för det var mina favvo. Men alternativet var otänkbart. Sen hade jag bara ett par till. Reserverna. Inte mina favoriter. Plan B är ju sällan bra. Ett dåligt substitut bara.

Så.
Fick ha fula osköna badtrosor resten av veckan.
Men vad gör man.
Det var nödläge.

Den andra grejen jag kommer minnas lite extra är att barnen fick magsjuka.
Jag misstänker starkt hotellets buffé.
Sen hade vi inte med oss handsprit i år.
Den hade jag glömt.
Det kommer inte hända igen.
Dagen innan vi skulle hem spydde bägge barnen.

Hurra.
Som att vinna på dagens dubbel.
Fast tvärtom.

Det var nästan så att vi inte höll på ta oss hem, men vi satt där på flyget med kräkpåsar i väskan och höll tummarna allt vi kunde. Och tydligen så funkade det för vi klarade oss, behövde endast byta tre diarré-blöjor på Freja.
Kändes seriöst som att vinna högsta vinsten.

Men i övrigt har vi har haft det fint på semestern.
Vi ska åka nästa år igen.
Med nya bikinitrosor och handsprit.



No comments:

Post a Comment