twingly statistik

Monday, January 2, 2017

Under min vinbärsbuske

Avslutade 2016 med att spränga vågen litegrann.
Jo. Blev personbästa.
Men inte åt rätt håll.
Prutt också.

Och förra året lovade jag mig själv att gå ner i vikt.
Som alla andra år.
Istället gick jag upp i vikt.
Livets ironi.
Och min dåliga karaktär.
Kanske mest det sistnämnda.

Oddsen är inte riktigt på min sida heller.
Ni vet. 
Det är för gott med godis
Och mat.
Och förbränningen sänks med åldern.
Och ja...det är för gott med godis.
Men det sa jag kanske.

Men 2008 lyckades jag tydligen knäcka koden.
Fråga mig inte hur jag gjorde.
För det har jag glömt.
Eller nu ljuger jag lite.
Egentligen vet jag.
Utgifterna måste bli större än inkomsterna.
Och man måste äta rätt.
Och gärna träna.

Jag har faktiskt ett litet hemmagym.
Som står och dammar under nån säng.
Lite hantlar, skivstång och såna grejer.
Jo just det, en pilatesboll också, jag tror den ligger på baksidan.
Under vinbärsbusken.
Man ser den inte jättebra för den ligger under snön nu.
Tinar nog fram lagom till beach 2017.

I alla fall.
I år tänker jag inte lova det igen.
Hoppas att det löser sig av sig själv.
Nån magisk natt.
Bibbedi babeddi boo.

Så nu inleder jag 2017 med att köpa en bal med toalettpapper istället.
I ren protest. För att förra nyårslöftet gick åt helvetet.
Och för att vi behöver toapapper.


Den klänningen passar inte jättebra längre.

No shit, Sherlock.


No comments:

Post a Comment