twingly statistik

Friday, September 2, 2016

Juicing

Julias pappa har fyllt 40.
Vi blev bjudna på fest. I Stockholm.
Jag har ju bott i Stockholm, men det är ganska länge sen nu.
Men jag bodde där i sju hela år.
Idag kan jag inte fatta hur jag pallade, blir trött efter en dag.
Det är folk överallt. Hela tiden.

Endel kanske tycker det är konstigt att man blir bjuden på fest av sitt ex.
Och det kanske det är inte vet jag.
Fast jag tycker det är ganska bra.
Att vi har en bra relation.
Sen var det kul att bli bjuden på fest, för det händer typ aldrig annars.

Så jag och Julia flög ner Fredag- Måndag. Kim flyttade in på kontoret och vi fick låna hans lägenhet, en liten vindsvåning på sööööder. Mjo-orå.

Förutom party stod det shopping på listan. Jag handlade ingenting till mig själv, men det gjorde inte så mycket. Såg mest fram emot att få komma hem på kvällen och ligga och kolla TV i soffan utan att bli störd. Man har inte så höga krav numera. Och dessutom stod Julia för shoppingen. Tonåringar är dyra i drift. Jag är sjukt pank nu, men Julia har nya trosor från Victoria Secret.
Och det är ju bra.

Jag drack bara en massa juice på "Joe and the juice".
Det ska bli min nya grej.
Juicing.
Det är så gott.
Alla borde göra det.
Varför gör inte alla det?
Fattar inte hur jag kunnat missa denna fantastiska grej.

Jag drack 10 "Joe and the juice" på 4 dagar.
Det var inte så farligt.

Och det är mycket bättre än Nogger-glass, Trocadero eller Mc Flurry som jag tidigare "missbrukat". Eller som när jag ammade Agnes, då kunde jag äta ett paket havrebollar om dagen och sen undrade jag varför jag inte gick ner i vikt. D.ä.r.f.ö.r är det så fantastiskt att jag för en gång skull hakat upp mig på något som faktiskt inte är onyttigt. Man måste uppmuntra sig själv när man gör bra saker, det kallas psykologi, så därför beställde jag mig en egen juicecentrifug när jag kom hem. Hoppas den kommer snart, mitt nya liv är beroende av den.

Och just ja, festen var kul.
Jag var hemma klockan tolv.
Låg i soffan och åt Ben & Jerry glass för det var stängt på "Joe and the Juice".

Anna and the juice

No comments:

Post a Comment