twingly statistik

Thursday, July 21, 2016

Att sälja en bikini

Alltså.
Jag köpte en bikiniöverdel förra året.
Och sen blev den aldrig använd, låg så fint instoppad i en låda med prislapp kvar å allt.
Den var rätt dyr bikinin så jag tänkte att jag kan väl sälja den billigt så känns det inte lika jobbigt att man gjort en dålig investering.

Så jag la ut den på en sån där köp- och säljsida på Facebook. Och det råkade vara storlek 70F. Och om man vet något om BH-storlekar så vet man att siffran är måttet under bysten och ju längre in i alfabetet man kommer ju större är kupan. Ok. Och då kanske ni tänker såhär att -oj smal och bystig hon som har haft den toppen måste vara...och jag vill inte göra er besvikna på nåt sätt men jag känner ändå att jag måste berätta att så är inte riktigt fallet här.

Jag har i och för sig alltid varit rätt liten under bysten, men det betyder inte att jag är smal. Tyvärr. Det är mer som om fläsket inte riktigt fäster där, eller så är det att det liksom har halkat ner. Jag vet inte riktigt. Och efter tre barn som ammat så behöver i alla fall jag lite mer täckyta. Samma innehåll men större påse om man säger så. Logiskt. Och sen måste jag erkänna att jag har en snyggbild på Facebook det har jag och jag kanske inte riktigt ser ut som 44 på den bilden.

Vart vill jag komma med det här då undrar ni kanske nu. Jo förstår ni att ganska direkt fick jag svar av en man som på knagglig engelska frågade lite försynt om den var ny. Och ja ba liksom -Hallå det står i annonsen. Men jag svarade vänligt att det var den. Han fortsätter med att fråga en massa saker och jag svarar...men sen efter ett tag börjar det komma frågor som -Är det din bikini.."flörtis". Och då börjar jag känna lite att det här kanske inte är riktigt seriöst.
Så jag avslutar konversationen för jag har ingen lust att fortsätta med den, än mindre att han kommer och köper den av mig. Hemma hos mig. För det brukar vara så det funkar att köparen hämtar det dom köpt hemma hos den som säljer. Men det där vet ni redan. I alla fall jag ville inte att han skulle veta vart jag bodde. Det skulle inte känts bra.

Men tänk ändå vad förvånad han skulle blivit. Han kanske trodde att det var värsta baddräksmodellen han skulle hem till, och sen står det där en 40+, halvfet trebarnsmorsa med hängbröst istället å ba -Hallå..




No comments:

Post a Comment