twingly statistik

Wednesday, June 8, 2016

Jag lagar äcklig mat

Jag har aldrig påstått att laga mat är min grej, men ibland kan jag känna att inspirationen kommer krypande och jag får lite av ett infall av att laga något gott.

Idag var en sån dag.

Samtidigt vill man ju försöka äta nyttigt och det kan ju vara lite av en utmaning.
Men idag när jag spatserade runt bland hyllorna på Ica råkade jag få syn på sjögräsnudlar med endast 2 g kolhydrater. Kändes lite som att bli bönhörd. För ett tag.

-Well hello there, tänkte jag, ni får följa med mig hem.

Så jag gjorde slag i saken och investerade. Glad i hågen kör jag sen hem med min lilla Ica kasse och kockar ihop lite kyckling och grönsaker tillsammans med de fantastiska sjögräsnudlarna.
Som en liten parantes måste jag få säga att jag verkligen avundas dom som bara kokar ihop nåt av det dom har hemma också blir det gott. Det har aldrig hänt mig. Med betoning på a.ld.r.i.g.

Till exempel; Jag hade date en gång när jag bodde i Stockholm, det var på den tiden då jag fortfarande åt korv och makaroner för jag var en fattig tjugoåring. I alla fall jag skulle steka korv och koka spagetti till den där killen så vi kunde äta middag tillsammans, men jag lyckas på nåt jävla vänster med att bränna korven och koka ihop spagettin så att det blev en enda tjock spagetti och sen har det bara fortsatt på den linjen...

Tillbaka till dagens rätt nu då...blev det gott ?
N.E.J. Det blev det inte. Det blev äckligt.
Dom där jävla nudlarna förstörde a.l.l.t.

Varför ?
Jo serrni, det stämde att nudlarna var krispiga, precis som det stod på paketet, MEN dom var även sega. Segt och krispigt är en dålig kombo. Lite som att tugga på ett gummiband som är gammalt.

Jag har ju som sagt aldrig påstått att jag är något av ett kulinariskt geni.
MEN den här gången var det faktiskt inte mitt fel.


Blä



Falsk marknadsföring


No comments:

Post a Comment