twingly statistik

Saturday, March 19, 2016

Dam-hockey

SM-final. Bäst av 3 vinner SM-guld.
Och idag var det dax för hockeymatch nr 2 av 3. Sjukt nervöst då Fredriks lag förlorade första.

Vi hade tillgång till en av logerna vilket underlättade då Freja var med. Tvååringar och trappor på läktarna är kanske inte den bästa kombon. I alla fall inte med min tvååring.

Packade lätt, två blöjjor i fickan endast. Frejsan hade ju bajsat precis så jag tänkte att det inte skulle bli nåt mer av den aktiviteten. Fel av mig. Freja körde inte bara trapprace utan även bajsrace hela matchen. Tur man hade en kompis där med barn i samma ålder. Sen lyckades hon dessutom klämma ihop sig själv tre gånger i dom där fällstolarna som finns på läktarna.

3 x fällkniven för Freja alltså.

Matchen slutade 5-3. Hurra. Dom är så sjukt grymma dessa tjejer. Jag är imponerad.

Freja verkade dock inte så imponerad av matchen, de hon kommer ihåg mest var att hon tappade en godis i en vattenpöl på väg till bilen. Mamma pöööölen...tappa dooodis...
-Jo, jo men björngapet då...
-Mammma doooooodiiiiis pöööööölen...
Jag. ger. upp.

Imorgon avgörs det på hemmaplan, SM-guld eller silver.
Freja stannar hemma med mormor så jag kan koncentrera mig på matchen.
Inga bajsblöjor och inga dubbelvikta småbarn.

Det kommer bli toppen.




Freja supportar.



No comments:

Post a Comment