twingly statistik

Sunday, January 31, 2016

Tandtroll.

Ska laga en tand i narkos, har försökt laga den flera gånger men går tydligen inte att komma åt med bedövning där. Det är svårt att ligga still när någon borrar i en tand som det gör jätteont i. Omöjligt faktiskt. Lite som medeltida tortyr.

Min tandläkare tyckte först vi skulle prova med lite lugnande. Funkade inte heller, blev lite snurrigt bara men gjorde lika ont. Vi fick avbryta efter 10 sekunder, typ.

Alltså blev det remiss till "tandsanering i narkos". Låter ju förskräckligt om ni frågar mig,  som att man har svarta stumpar till tänder...eller inga tänder alls när man vaknar.

I väntan på att få göra detta (kan ju ta ett tag) skulle jag fluorskölja, suga på fluortabletter och tugga fluor-tuggummin. Spenderade en mindre förmögenhet på apoteket. De är sega rackare de där tuggen och inte speciellt goda heller. Men duktig som jag är så tuggade jag på, med resultatet att jag tuggade ut en plomb ur en annan tand.

Försökt skynda på den där remissen några gånger men det fungerar ju såklart inte, så tills dess "fluxar" jag och suger vidare på mina fluortabletter. Tuggummina låter jag bli.

En bra sak med allt är ju att de kan laga allt på en gång. Sova och sen vakna när allt är klart. Slippa ligga och pinas med öppen mun och lyssna på borren. Det kommer kännas bra.

Mindre bra kommer det kännas när räkningen kommer.


Agnes med tappad tand, hon har tur det kommer en ny -helt gratis.



No comments:

Post a Comment