twingly statistik

Friday, April 1, 2016

Sömnbrist javisst

Fredrik drog till Kanada på så kallad "jobbresa".

Jag blev ensam med tre barn. Hade sett fram emot att ha soffan för mig själv i 10 dagar men
Agnes vägrar gå och sova, hon ska sitta i soffan och kolla dator tills jag går och lägger mig.

-Hejdå egentid.

Man blir dessutom lite lätt mentalt svag när man försöker kolla tv och höra vad som sägs medan man samtidigt har barnkanalen på högsta volym i andra örat. För Agnes vägrar nämligen hörlurar, dom trycker så konstigt på öronen. Förklarade att jag inte kan ha hörlurar till teven men de ville hon inte lyssna på.

Försökte lösa problemet med den smarta idén att hon kunde ta datorn och gå in i rummet bredvid, eftersom det är lättare att flytta en liten bärbar dator än en 50 tums tv. Pedagogisk förklaring.
Men se de kom inte på frågan för det är läääässsskigt. Moment.22.

Plan B. Och absolut bara i nödfall tar man till denna, för den brukar inte bli bra. Tricket är i alla fall att jag säger att vi sak gå och lägga oss MEN jag bara låtsas för att sedan smyga upp när dom har somnat. Det enda jag lyckades med var att söva mig själv. Så den blev inte bra den här gången heller, men man vet aldrig nån magiska natt så kanske...

Vaknade kl 03.00 med kläder på och oborstade tänder, smyger upp.
Äntligen liksom..men då bestämde sig Freja för att sova som en kråka.
Det.kallas.timing.  En.dålig.sådan.

Behöver jag säga att jag fick krypa ner under täcket igen? Sen har hon väckt mig typ en gång i kvarten, kanske växer hon, kanske är det en fis på tvären eller kanske hon bara känner på sig att jag försöker smita iväg, de har ett sjätte sinne när det gäller sånt där.

Sen var det godmorgon 07.00.
Barnen utvilade, mamman tjött.



Där sitter hon . Hon som inte låter mig sova om natten.
Tur hon e söt.


No comments:

Post a Comment