twingly statistik

Friday, March 15, 2013

500 kg kärlek.

Har genomfört min första ridlektion på över 20 år.

Hade förvarnat ridläraren om att det inte var några vältränade tjejjer som skulle dyka upp, bättre förbereda henne på det värsta så slipper hon bli besviken. Vi fick tre av stallets snällaste hästar för säkerhets skull. Och jag fick min prins, Tittente.

Hämta hästar i hage, borsta, sadla, tränsa.

Sitta upp. Jag var den enda av alla som var tvungen att använda en liten pall för å komma upp på hästryggen, tydligen så har dom andra smygtränat...eller? Men sen gick det bara fint, verkar sitta lite i ryggmärgen för vi travade på hela varv, red lätt och körde slalom som om vi inte gjort nått annat. Kan dock inte svara på hur det såg ut. Kanske får jobba lite på stilpoängen.

Och sen var de det där med pallen. Så kan jag ju inte ha det. Måste jobba bort pallen.

Henning som Anna red smet lite när vi skulle ut med honom i hagen, men annars gick det bra, han var hungrig och bestämde sig för att promenixa in i en annan hästs spilta. Och när en 500 kilos fjording bestämt sig för något så blev det lite svårt att hålla emot. Men till slut så kom vi fram till hagen.

Nästa fredag är bokat, 12.30 sadlar jag på igen, jihaaa!
Jag är såååå lycklig, tänk att dessa djur kan göra en så glad.





Pöss, pöss och tack för idag finaste.

No comments:

Post a Comment